Ideas, Products, Services...Social Innovation for Elderly Persons. Ampliar

Ideas, Products, Services...Social Innovation for Elderly Persons.

E.Urdaneta, B.Worsfold (ed.)

ISBN: 9788491441069

Ideas, products, services... these are the stuff of social innovation. Yet, while the emphasis of many definitions of ‘social innovation’ is on the ‘newness’ of the ideas and products, ‘social innovation’ is also about the application and adaptation of ideas and products that already exist, and that have existed for a long time, to the new phenomenon of the large and exponentially-growing population of elderly persons in the modern world. In a social sense, ‘social innovation’ is required to create ideas, products, and services that transform and update modes of behaviour and change attitudes, perceptions, prejudices, and stigmas that relate to ageing and to elderly persons in general, such that stereotypes are deconstructed and equality fomented at all levels across all generations. The ultimate aim of ‘social innovation’ should be to help the elderly help themselves. In order for this to happen, with the support of all the ideas, products, and services deriving from ongoing ‘social innovation,’ elderly persons can be helped to develop their own potential for ‘self-help,’ and to learn, functionally and practically, how to sustain a low level of social, economic, and health-care dependency for as long as their personal circumstances permit. The book is a compilation of research studies carried out in several European countries and in Canada, by persons working in diverse disciplines.

Ideas, productos, servicios... son cosas de innovación social. Sin embargo, si bien el énfasis de muchas definiciones de "innovación social" se basa en la novedad de las ideas y los productos, la innovación social también trata sobre la aplicación y la adaptación de ideas y productos, que ya existen y que han existido desde hace tiempo, al fenómeno nuevo del gran y creciente número de personas mayores del mundo moderno. En un sentido social, se requiere innovación social para crear ideas, productos y servicios que transformen y actualicen modos de comportamiento y cambien actitudes, percepciones, prejuicios y estigmas que se relacionan con el envejecimiento y con las personas mayores en general, de por lo que los estereotipos se deconstruye y se fomente la igualdad en todos los ámbitos de todas las generaciones. El objetivo final de la innovación social debería ser ayudar a los ancianos a ayudarse a sí mismos, para mantener un bajo nivel de dependencia social, económica y de salud siempre que sus circunstancias personales lo permitan. El libro es una recopilación de estudios de investigación realizados en varios países europeos y Canadá, por personas que trabajan en diversas disciplinas.

Año: 2018
Páginas: 288
Idioma: Inglés
Ilustraciones: Color
Núm. de la colecc.: 9
Encuadernación: Rústica
Tamaño: 17x24

26,00 €