Primera pedra de la Universitat de Lleida: construcció original i remodelació del Seminari. Veure sencer

F. Vilà Tornos

Tracta de la història d’un edifici, des la seva fase eclesiàstica inicial del bisbe Josep Meseguer i de l’arquitecte Celestí Campmany, fins la seva configuració present, abordant entremig la repercussió dels incidents bèl·lics i revolucionaris de 1936, la reconstrucció “reparadora” de Regiones Devastadas, l’abandonament en els anys setanta per manca de seminaristes, i a partir de 1980 la rehabilitació com a seu universitària que ve a ser la primera pedra de la “construcció” d’aquests estudis a Lleida.

Any: 2005
Il·lustracions: Color